پرسپوليس 1 - سپاهان صفر:پرسپولیس یک بار برای همیشه استقلال بود!/معجزه ی بازوبند


سايت گل-

ليگ برتر باشگاه‌هاي ايران- هفته بيست‌وششم

يكشنبه 29 بهمن‌ماه 1391- ساعت 17:15

ورزشگاه آزادي تهران

پرسپوليس تهران 1 – سپاهان اصفهان صفر

گل: هادي نوروزي (2+90)

تماشاگر: حدود 20 هزار نفر

داور: تورج حق‌وردی

کمک‌ها: رسول فروغی- بابک داوری

کارت زرد: فرشید طالبي، شهاب گردان، امید ابراهیمی، ميلان سوشاك، جواهير سوكاي (سپاهان)- میثم نقی‌زاده و مهرداد پولادی (پرسپولیس)

کارت قرمز: میلان سوشاک (66) از سپاهان

 

پرسپوليس تهران: نيلسون، سيدجلال حسيني، محسن بنگر، حسين ماهيني، مهرداد پولادي، رضا حقيقي، ميثم نقي‌زاده، ماركو پروويچ، ولاتكو دانوسكي(کریم انصاري‌فر دقیقه 75)، محمد قاضي، هادي نوروزي

سرمربي: يحيي گل‌محمدي

 

سپاهان اصفهان: شهاب گردان، میلان سوشاک، فرشید طالبی، احسان حاج‌صفی، اروين بولکو، محرم نویدکیا، امید ابراهیمی، امين جهان‌عالیان، حسین پاپی، جواهیر سوکای(علي احمدی دقیقه 66)، محمدرضا خلعتبری

سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

مقدمه:

پرسپوليس در ديدار معوقه‌اش مقابل گهر در ورزشگاه آزادي توانست نوار تساوي‌هاي پي‌درپي را بشكند و با كسب سه امتياز شيرين در دقايق پاياني به ديدار سپاهاني بيايد كه براي چهارمين سال پياپي مدعي قهرماني است. آخرين باخت سرخپوشان در ليگ برمي‌گردد به هفته هفدهم ليگ برتر و روز 13 آذر. با احتساب دو ديدار حذفي، پرسپوليس 10 بازي است كه رنگ باخت را نديده است. البته نباختن‌هاي تيم يحيي گل‌محمدي هم همراه با انتقادهايي بوده است چون اين تيم از 8 ديدار اخيرش فقط صاحب 3 پيروزي شده است. در آن سوي ميدان تيم سپاهان سير صعودي‌اش را حفظ كرده است و از 6 ديدار اخير خود صاحب 5 برد و يك تساوي شده است كه آمار فوق‌العاده‌اي براي اين تيم اصفهاني محسوب مي‌شود.

 

شرح بازي:

بازی با 4 دقیقه تاخیر آغاز شد. پرسپولیس با دو تغییر اجباری نسبت به دیدرهای گذشته‌اش به دلیل محرومیت غلام رضایی و محمد نوری بازی را آغاز کرد. در دقایق ابتدایی نبض بازی در اختیار هافبک‌های پرسپولیس بود که در دقیقه 3 ضربه آزادی نصیب سرخپوشان شد و مارکو پروویچ از فاصله‌ی 30 متری ضربه‌ای دیدنی را به تیر دروازه کوبید تا اولین موقعیت خطرناک در ال‌کلاسیکوی ایرانی خلق شود.

تا دقیقه 10، این بازیکنان پرسپولیس هستند که با پرسینگ فشرده در زمین سپاهان اجازه بازی‌سازی را از هافبک‌های این تیم اصفهانی گرفته‌اند. از اين دقيقه تا دقیقه 35 هیچ موقعیت خطرناکی بر روی دروازه دو تیم خلق نشد تا سرانجام جواهیر سوکای با یک شوت دیدنی، نیلسون را مجبور به واکنش کرد که این توپ با عکس‌العمل ناقص نیلسون جلوی پای خلعتبری قرار گرفت ولی خلعتبری به مانند یک مدافع توپ را از دروازه نیلسون دور کرد. پرسپولیسي‌ها هم با یک ضدحمله سریع توپ را به نوروزی سپردند و نوروزی با یک ضربه سرکش اما بی‌دقت یک موقعیت مناسب را از دست داد تا نیمه نخست با حساب بدون گل مساوی به پایان برسد.

نیمه دوم:

نیمه دوم با يك موقعیت گل عالی برای جوهیر سوکای و واکنش فوق‌العاده نیلسون آغاز شد که البته درگیری بین مدافعان پرسپولیس و سوکای رخ داد که بعد از دو دقیقه بازی روند عادی خود را پی گرفت.

در دقیقه 53 شهاب گردان پای ولاتکو را در محوطه جریمه زد تا این بازیکن نقش بر زمین شود ولی تورج حق‌وردی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت!

با خطای میلان سوشاک در دقیقه 65 بر روی هادی نوروزی، تورج حق‌وردی بازیکن خارجي سپاهان را با دادن کارت زرد دوم از بازي اخراج کرد تا سپاهان در دقیقه 65 ده‌نفره شود. پرسپولیس پس از این اخراج بازی را هجومی‌تر دنبال کرد و مارکو پروویچ در دقیقه 74 یک موقعیت تک‌به‌تک را با بی‌دقتی به دستان گردان کوبید تا بازی همچنان بدون گل دنبال شود.

سرانجام هادی نوروزی با پرتاب اوت بلند حسین ماهینی توانست در آخرین دقیقه بازی از داخل محوطه جریمه دروازه گردان را باز کند تا پرسپولیس دومین پیروزی پیاپی را در لیگ برتر کسب کند. پرسپولیس با پیروزی در این دیدار با 38 امتیاز مجددا به رتبه ششم بازگشت. سپاهان نیز با یک پله سقوط به رتبه سوم آمد!

این دیدار زیبا که در مجموع 13 موقعیت گل داشت در نهايت با پیروزی پرسپوليس به پايان رسيد.

 

دقايق حساس:

دقیقه 3: ضربه آزادی که با خطای فرشید طالبی به بازیکنان پرسپولیس داده شده بود، با شوت دیدنی مارکو پروویچ به تیرک دروازه گردان برخورد كرد.

دقیقه 12: سانتر زیبای پولادی و فرصت‌طلبی ولاتکو که از پشت سر مدافعان سپاهان خودش را به محوطه جریمه سپاهان رساند با یک ضربه سر خطرناک باعث خلق موقعیتي جدی برای پرسپولیس شد. این توپ با اختلاف اندکی از کنار دروازه گردان به بیرون رفت.

دقیقه 35: جواهیر سوکای با یک شوت دیدنی نیلسون را مجبور به یک عکس‌العمل دیدنی کرد که توپ برگشتی را محمدرضا خلعتبری با بی‌دقتی از دست داد.

دقیقه 40: سانتر زیبای پولادی و ضربه سر رضا حقیقی موقعیت بسیار خوبی را برای سرخپوشان خلق کرد که گردان مانع به ثمر رسیدن اولین گل دیدار شد.

دقیقه 41: باز هم سانتر از جناحین؛ این بار محمد قاضی در نقش یک سرزن ظاهر شد که باز هم گردان مانع از به ثمر رسیدن گل نخست شد.

دقیقه 46: جواهیر سوکای با یک ضربه سر دیدنی موقعیت خطرناکی را خلق کرد که نیلسون با یک واکنش زیبا مانع از به ثمر رسیدن گل زودهنگام برای سپاهانی‌ها در ابتدای نیمه دوم شد.

دقیقه 56: ضدحمله فوق‌العاده توسط بازیکنان سپاهان و فرار جواهیر سوکای، اين بازيكن را با نیلسون تک به تک کرد که ضربه نهایی این بازیکن به تیر دروازه پرسپولیس برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 64: خلعتبری با یک شوت زیبا به زاویه مخالف از جناح چپ، موقعیت خوبی را از دست داد.

دقیقه 74: مارکو پروویچ یک تک به تک مسلم را با بی‌دقتی به دستان گردان کوبید تا بازی همچنان بدون گل مساوی دنبال شود.

 

شرح گل:

دقیقه 2+90: با پرتاب اوت بلند حسین ماهینی و اشتباه مدافعان سپاهان، توپ در آستانه دروازه به هادی نوروزی رسید و این بازیکن از این فرصت نهایت استفاده را کرد و گل پیروزی تیمش را در دقیقه 92 به ثمر رساند.

 

بهترین بازیکن:

با تقدیر از شهاب گردان، مي‌توان احسان حاج‌صفی از سپاهان و رضا حقیقی از پرسپولیس را بهترین بازیکنان این دیدار لقب داد. به خصوص رضا حقيقي كه بعد از مهار مجتبي جباري در داربي تهران موفق شد محرم نويدكيا را هم با بازي خوب خودش تحت تاثير قرار بدهد.

 

اتفاق ویژه:

سوت‌های مشکوک تورج حق‌وردی تاثیر بسزایی در روند حرکتی این دیدار داشت. جایی که در دقیقه 53 خطای گردان بر روی ولاتکو در درون محوطه جریمه را نادیده گرفت و در دقیقه 64 میلان سوشاک را با دادن کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج کرد تا سپاهانی ها 10 نفره شوند.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 29 بهمن 1391 ا 21:44 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.